Zarząd spółki Przewozy Regionalne pozyskał zgody korporacyjne i jest gotowy do zmiany marki konsumenckiej i identyfikacji wizualnej spółki - w tym malowania taboru. Nową nazwą operatora będzie Polregio.
O planowanych zmianach identyfikacji wizualnej i nazwy należącej do ARP i marszałków województw spółki przewozowej
jako pierwszy informował "Rynek Kolejowy". Według naszych informacji, do prezentacji tych zmian ma dojść w grudniu tego roku. Na razie nowości są pilnie strzeżoną tajemnicą przewoźnika.
Mimo starań spółki, nie wszystko pozostanie niespodzianką. Województwo kujawsko-pomorskie opublikowało bowiem w swoim biuletynie informacji publicznej uchwałę, w której zapowiada przyjęcie nowego systemu identyfikacji i nazwy (a właściwie marki konsumenckiej) przez spółkę. Pada też nazwa - POLREGIO (zapisana wielkimi literami - przyp. JM.).
Przewozy Regionalne nie zaprzeczają informacjom opublikowanym na stronach zarządu województwa. To o tyle istotne, że w pierwszej połowie roku najbardziej prawdopodobnym wariantem była nazwa Polskie Regio. Wciąż zresztą czeka na odkrycie większa część tajemnic, w tym nowe logo czy schemat malowania taboru (choć pojawią się przecieki, dementowane przez spółkę).
Uchwała obejmuje również zmiany w zasadach kształtowania wynagrodzeń prezesa i członków zarządu spółki, oraz wyrażenie zgody na dokonanie zmian w dokumentach regulujących zaciągnięcie przez spółkę zobowiązań finansowych. Według informacji RK, chodzi jedynie o drobne korekty, a nie nowe kredyty lub obligacje.
Jak zapowiadał w rozmowie z miesięcznikiem "RK" prezes Krzysztof Mamiński, zmiany w systemie identyfikacji spółki będą wprowadzane stopniowo, by ograniczyć koszty. W tym roku po raz pierwszy w historii przewoźnik
ma osiągnąć dodatni wynik finansowy.